26 oktober 2012

Tjejer

Ibland känner jag mig så fel bland tjejer. Så... ointresserad av det traditionellt tjejiga. Så kass på att prata kläder och trädgård (har ju inte ens nån...) och allt sånt som tjejer ofta pratar om. Trivs särskilt illa när det är många tjejer i grupp, då blir jag en slags utböling.

Men tjejer är också en enormt viktig del av tillvaron. Allt det stöd och den omtanke, alla de oändliga samtalen, alla kramar. Vem vore jag utan?

Idag har en tjej gjort min dag. Igen. Jag håller på och väljer klänning för ett speciellt event och har beslutsångest. Inte minst för att sånt där ju inte riktigt är jag. Pojkflickan måste dra på sig en långklänning och det är svårt att veta vad som är fint. Pojkvännen i all ära, men det bästa han kunde klämma ur sig var "jag tror jag tycker bäst om den med ärm" och "den sitter ju bra".

Så jag messade två bilder till en vän för att hon skulle kika och komma med ett tips, en åsikt. Och det gjorde hon. Sannerligen och mer därtill. Jag måste berätta för det var så fint och så kul.

Åh, herregud vad snygg du är! Alltså, den sista är ju röda mattanvarning men jag kan tänka mig att folk kommer att glömma lyssna och bara titta då. Den första är mer bissniz sexy och old school, tror mer på den. Men shit vad fin du är i båda, lova att gå ut på lokal i dessa snart!

Tack! säger man då. Tack, tack och puss och kram på det. Tjejer, alltså.

Inga kommentarer: